Publikationen “Artikel”

Artikel absteigend nach Jahreszahl der Veröffentlichung geordnet:

Kettritz, T. (2014). Grenzverletzende Kinder und Jugendliche – verletzte Menschen mit verletzten Grenzen?! Traumapädagogische Arbeit mit sexuell übergriffigen Kindern und Jugendlichen. In: Mosser, P. & Lenz, H.J., (Hrsg.), Sexualisierte Gewalt gegen Jungen: Prävention und Intervention (S. 211 – 262). Wiesbaden: Springer VS.

White, J., Buehler Ch., & Weymouth B.B. (2014). Childhood attention deficit hyperactive disorder (ADHD) symptoms and adolescent female sexual victimisation: mediating and moderating effects of risky behaviors. Journal of sexual Aggression, 20 (1), 23 – 39.

Stevens, P., Hutchin, K., French, L. & Craissati (2013). Developmental and offence-related charakteristics of different types of adolescent sex offenders: A community sample. Journal of Sexual Aggression, 19 (2), 138-157.

Sexual Abuse in Organisational Settings. (2013). Journal of Sexual Aggression, 19 (1), 1-121.

Worling, J.R., Bookalam, D. & Litteljohn, A. (2012). Prospective Validity of the Estimate of Risk of Adolescent Sexual Offense Recidivism. Sexual Abuse: A Journal of Research and Treatment, 24 (3), 203-223.

Andres, J., Rawson, H. & Hanson, R.K. (2010). Clinical, actuarial and dynamic risk assessment of sexual offenders: Why do things keep changing? Journal of Sexual Aggression, 16 (3), 296-310.

Höing, M., Jonker, M. & van Berlo, W. (2010). Juvenile sex offenders in a Dutch mandatory educational programme: Subtypes and characteristics. Journal of Sexual Aggression, 16 (3), 332- 346.

Matthew, J., Fisher, D., Creeden, K. (2010). Children And Young People With Harmful Sexual Behaviour. Journal of Sexual Aggression, 16 (3), 377-377.

Tidefors, I., Arvidsson, H., Ingevaldson, S. & Larsson, M. (2010). Sibling incest: A Literature review and clinical study. Journal of Sexual Aggression, 16 (3), 347-360.

Whittaker, M.K., Brown, J., Beckett, R. & Gerhold, C. (2006). Sexual Knowledge and empathy: A comparison of adolescent child molesters and non-offending adolescents. Journal of Sexual Agression, 12 (2), 143-154.

Eher, R., Neuwirth, W., Fruehwald, S. & Frottier, P. (2003). Sexualization and Lifestyle Impulsivity: Clinically Valid Discriminators in Sexual Offenders. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminoogy, 47, 452-467.

Neuwirt, W. & Eher, R. (2003). What Differentiates Anal Rapists from Vaginal Rapists? International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 47, 482-488.

Gruber, T. (1999). Über die Arbeit mit jugendlichen Sexualstraftätern in einem Zwangskontext. In Wodtke-Werner, V. & Mähne, U. (Hrsg.), Nicht wegschauen! Vom Umgang mit Sexual(straf)tätern (S. 139-157). Baden-Baden: Nomosverlagsgesellschaft.

Gruber, T. & Rotthaus, W. (1999). Systemische Therapie mit jugendlichen Sexualstraftätern in einer symptomhomogenen Gruppe. Zeitschrift für Strafvollzug und Straffälligenhilfe, 48 (6), 341-348.

Gruber, T. (1999). Wehret den Anfängen: Ein integratives Konzept zur stationären Behandlung jugendlicher Sexualstraftäter. In Deegener, G. (Hrsg.), Sexuelle und körperliche Gewalt (S. 57-80). Weinheim: Psychologie Verlagsunion.

Beier, K.M. (1998). Differential typology and prognosis for dissexual behaviour – an follow-up study of previously expert-appraised child molesters. International Journal of legal medicine, 111, 133-141.

Barrett, M.J. & Trepper, T.S. (1997). Behandlung der Verleugnung in Familien bei sexuellen Kindesmissbrauch. Kontext 28 (2), 146-162.Borduin, Mann, Cone, Henggeler, Fucci, Blaske, Williams, (1995). Multisystemische Behandlung von jugendlichen StraftäterInnen mit schweren Delikten: Langzeitprävention von Kriminalität und Gewalt. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 63.

Gruber, T. (1995). Die Betreuung von sexuell auffälligen Jugendlichen im Gerhard-Bosch-Haus. In (Hrsg.), Brücken für Kinder / Landschaftverband Rheinland (S. 80- 86). Brauweiler: Rhein-Eifel- Mosel.

Bagley, C., Wood, M., Young, L. (1994). Victim to abuser: mental health and behaviour sequels of child sexual abuse in a community survey of young adult males. In Child Abuse and Neglect, 18, 683-697.

Baumann, M. (1991). Junge Menschen und sexuelle Delinquenz. In Rotthaus, W. (Hrsg.), Sexuell deviantes Verhalten Jugendlicher (S. 49-69). Dortmund: Modernes Lernen.

Chambers, H.J & Kahn, T. J. (1991). Assessing Reoffense Risk with Juvenile Sexual Offenders. Child Welfare, 70 (3), 333-345.

Latza, B. (1991). Psychotherapie im Strafvollzug mit Sexualdelinquenten. In Rotthaus, W. (Hrsg.), Sexuell deviantes Verhalten Jugendlicher (S. 211-225). Dortmund: Modernes Lernen.

Lane, S. (1991). The sexual abuse cycle. In Ryan, G.D. & Lane S.L. (Hrsg.), Juvenile Sexual Offending. Lexington/Toronto: Lexington Books.

Fehrenbach, T.A, Smith, W., Monastersky, C., Deisher, R.W. (1986). Adolescent sexual offenders: offenders and offense characteristcs. Amer. J. Orthopsych., 56, 225-233.

Thomas, J.N. (1982). Juvenile sex offender. Physician and parent communication. Pediatric Annals, 11, 807-812.

Groth, A.N., Hobson, W.F., Lucey, K.P., St. Pierre, J. (1981). Juvenile sexual offenders. Guidelines for treatment. Int. J. Offender Therapy and Comparative Criminology, 25, 265-272.